MickeF 22 Postad 12 Augusti , 2020 (redigerade) Hej. Jag har en Bavaria 27 Sport där jag har problem att fylla tanken (500L). Handtaget slår ut vareviga gång som nivån börjar bli ca 350L och jag ser skum i tankhålet. Har läst mig till att det kan vara just dieseln som skummar och slår ut handtaget, men finns det något att göra åt?. Har provat att bara smyga i dieseln utan resultat. Har ni några tips så fram med dem. Redigerad 12 Augusti , 2020 av MickeF Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 12 Augusti , 2020 Kolla att avluftningen är OK. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 12 Augusti , 2020 (redigerade) Pröva andra mackar, andra pumpar eller andra dieselbränslen. "Riktig" diesel skummar tex. mera än biodiesel. Nu kommer det nog snart en konspirationsteori om att bolagen måste blanda i skumbildare i fossildiesel för att få flera att gå över till mera klimatneutrala varianter. Redigerad 12 Augusti , 2020 av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 12 Augusti , 2020 3 minuter sedan skrev Kane: Kolla att avluftningen är OK. Om det finns ett nedhäng på avluftningsslangen och diesel rinner ut i slangen kan det bli som ett lock. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickeF 22 Postad 12 Augusti , 2020 (redigerade) Kane: Borde det då inte bli problem direkt? Mackey: Har jag gjort, samma var än jag tankat. Redigerad 12 Augusti , 2020 av MickeF Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 12 Augusti , 2020 38 minuter sedan skrev MickeF: Kane: Borde det då inte bli problem direkt? Brukar bli trögare att få i ju mer man fyllt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wergis 144 Postad 12 Augusti , 2020 Hade samma problem på minFlipper 850 efter tank-renovering. Visade sig att det blivit ett "vattenlås" på avluftningen som föreslagits ovan. Kolla luftröret noga. Hoppas det löser sig? // Mats W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickeF 22 Postad 12 Augusti , 2020 Kollat och inget vattenlås på avluftningen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickeF 22 Postad 13 Augusti , 2020 Hade det hjälpt om man fyller på genom tratt tro? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Slowrider 65 Postad 13 Augusti , 2020 Har du kollat så det verkligen inte är fullt i tanken när den slår av? Kan ju vara din tankmätare som visar fel. Eller att pumpen har en spärr efter visst antal liter eller kronor och att man då måste börja om för att fylla fullt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickeF 22 Postad 13 Augusti , 2020 1 minut sedan skrev Slowrider: Har du kollat så det verkligen inte är fullt i tanken när den slår av? Kan ju vara din tankmätare som visar fel. Eller att pumpen har en spärr efter visst antal liter eller kronor och att man då måste börja om för att fylla fullt. Jepp, inte fullt när handtaget slår ut. kollat i inspektionsluckan. ca 350 liter i och tanken rymmer ca 500l samt att jag haft koll på den andra punkten du nämner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gullholmarn 56 Postad 13 Augusti , 2020 2 timmar sedan skrev MickeF: Hade det hjälpt om man fyller på genom tratt tro? Tveksamt, tankar i tratt med filter i. Det rinner väldigt långsamt gentemot att stoppa i den rätt i hålet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickeF 22 Postad 13 Augusti , 2020 41 minuter sedan skrev Gullholmarn: Tveksamt, tankar i tratt med filter i. Det rinner väldigt långsamt gentemot att stoppa i den rätt i hålet. Tänkte använda tratt utan filter. kommer iaf se hur fort det rinner ner i tratt och utan att handtafet slår ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser