Rolle85 69 Postad 11 Augusti , 2020 Har en mercury 125hk fast tank. Den har ingen snabbkoppling för att stoppa bränsletillförsel till motorn vid vinterförvaring tex. Hur hade ni gjort för att slippa lossa hela bränsleslangen manuellt varje gång? installera en kran, isåfall vilken ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gripen72 144 Postad 12 Augusti , 2020 Men slangen har väl en snabbkoppling vid motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 12 Augusti , 2020 Nej, fast installerad i motorn, därav frågan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 13 Augusti , 2020 Nån? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JamesCook 34 Postad 13 Augusti , 2020 Om du inte har en snabbkoppling hade jag satt dit en snabbkoppling. Typ denna (eller letat efter dyrare/bättre eftersom jag är lite nervös med bensin) Snabbkoppling biltema Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JohanFalk666 1 Postad 13 Augusti , 2020 Tänk på att den kopplingen är på MC\moppe avdelningen med 6.3mm slang anslutning. Skeptisk till flödet igenom den då BT ej har flödesschema. Kan noll båtar men matningen till bil i 125hk klassen brukar ha 8mm matning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 15 Augusti , 2020 Nån med förslag på hur man brukar göra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 15 Augusti , 2020 Varför lossa slangen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 16 Augusti , 2020 Inför vinterförvaring måste jag ju köra motorn tom på bensin så de inte blir ståendes i den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 16 Augusti , 2020 49 minuter sedan skrev Rolle85: Inför vinterförvaring måste jag ju köra motorn tom på bensin så de inte blir ståendes i den Har jag aldrig sett någon göra. Är det vanligt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 16 Augusti , 2020 1 timme sedan skrev Kane: Har jag aldrig sett någon göra. Är det vanligt? Självklart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser