andreas86a 4 Postad 10 Augusti , 2020 Hej, våran bogpropeller slutade fungerar för nån vecka sen, har tagit upp båten och plockat isär, brytpinnen har gått av, men undrar om axlen ska se ut så här? Kopplingen greppar bra mot axlen, är en gammal bogpropeller, tror det är en ql 500..vet inte om det finns delar kvar att få tag på? Men en brytpinne kan jag iaf lösa men undrar mest ang axel och koppling mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skippeer 417 Postad 11 Augusti , 2020 (redigerade) 1. Lokalisera etiketten med beteckning av tillverkarens modell. Fann min beteckning när jag letat och fotat mha mobilkameran inne i båtens för. 2. Sök på nätet, Penta har många sprängskisser. 3. Sök även på engelska, så fick jag fram info om min BP600 Redigerad 11 Augusti , 2020 av skippeer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andreas86a 4 Postad 11 Augusti , 2020 Ja jag har hittat sprängskissen oxå, funderade mest ang axlen och kopplingen 🤔tack för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andreas86a 4 Postad 18 Augusti , 2020 Ingen som har nån idé? Funderar på att montera ihop det och hoppas på det bästa 😄 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Northsea 3 Postad 22 Augusti , 2020 Har en QL 300 som det blev haveri på för några år sedan. Fann inga delar i Sverige, Finland eller UK, men tillslut i Norge där jag kunde köpa ett nytt, eftermarknadshus. Kolla med http://www.agderboat.no/ 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andreas86a 4 Postad 22 Augusti , 2020 Tack för svar, har mailat dom så får vi se 😄 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skippeer 417 Postad 8 Augusti , 2021 Andreas86a, hur gick det med problemlösningen? Kunde det norska företaget sälja behövd del? Hade varit toppen om du kunde dela med dig så att andra QL bogpropeller ägare kan dra lärdom. Själv skall jag nu ta loss elmotorn på min BP600, hoppas på enkel felorsak typ kol som behöver bytas vet dock inte idag var jag kan köpa kol i Göteborg. I UK finns det möjlighet att beställa inre brytpinne (mellan motor och drevmekanik)http://www.britboatparts.com/index.php/navigation/bowthruster/qlsp600 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser