Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
Seahunter

Aircondition

Rekommendera Poster

Finns det någon här som har en 110 v A/C, helst Cruise Air, liggandes fullt fungerande så är jag spekulant. Min är tom på gas och R22 gas finns numera bara i Ryssland och Putin svarar ju faan inte när jag ringer och är i nöd på min soliga semester:D

Mvh Andréas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åk dit bara! 😉

Kaliningrad är närmast.

Du blir säkert väl omhändertagen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det beror på vem du känner om det finns R22 eller inte i sverige.

Officiellt finns det inte!

Redigerad av Wildeside
Stavar inte som jag fick lära mej.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag känner tydligen bara fel folk då, men du får gärna PM:a mig var man får tag i nått kilo så jag kan få igång pjäsen igen.

Mvh Andréas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det går att byta till andra köldmedia, men effekten blir sämre och man måste ha lite koll på vad man gör och vilken typ av olja man har i maskinen.

Jag är inte tillräckligt insatt för att ge några råd som jag inte kan ta ansvar för, men...

Googla på ersätta R22 så kan du säkert hitta svar både på vad som är möjligt, hur du kolar vilken typ av olja du har i maskinen och lite andra tips på olika lämpliga gasblandningar som ersättning för R22.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan skrev Seahunter:

Finns det någon här som har en 110 v A/C, helst Cruise Air, liggandes fullt fungerande så är jag spekulant. Min är tom på gas och R22 gas finns numera bara i Ryssland och Putin svarar ju faan inte när jag ringer och är i nöd på min soliga semester:D

Mvh Andréas

Funderar på att plocka ur min. Fungerar och är vattenkyld.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2020-08-10 vid 16:49 skrev patrikflink:

Funderar på att plocka ur min. Fungerar och är vattenkyld.

Kan vara intressant, fick ett erbjudande av bhemac men han hade ingen kontrolpanel. Mitt problem där blev att minnet inte funkade...jag har en Marine Air, inte Cruiceair. Betyder att jag behöver rubbet om det ska funka.

Mvh Andréas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan skrev Seahunter:

Kan vara intressant, fick ett erbjudande av bhemac men han hade ingen kontrolpanel. Mitt problem där blev att minnet inte funkade...jag har en Marine Air, inte Cruiceair. Betyder att jag behöver rubbet om det ska funka.

Mvh Andréas

Men du såg att jag hittade gas åt dig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte om jag vågar fylla "fulgas" som ev. är brandfarlig med tanke på att systemet kanske inte är helt. Inte kul med brandfarlig gas i nere hos kölsvinet, han är allergisk;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan skrev Seahunter:

Vet inte om jag vågar fylla "fulgas" som ev. är brandfarlig med tanke på att systemet kanske inte är helt. Inte kul med brandfarlig gas i nere hos kölsvinet, han är allergisk;)

He he...

Om jag vore du hade jag köpt läckage sök hos dom, lagat skarvarna som är oringar (troligtvis dom som läcker) och sedan fyllt på med Envirosafe. Har fyllt många bilar med detta. Dom har även oringstätning på burk.

Köpte 1 burk igår, ska fylla på ett kylskåp i sommarstugan som står i ett kök med gasolspis.

Att ta ur min AC i år är inte aktuellt just nu. Har inte tid. Men den ska ur då jag/vi inte använder den, plus att jag tänkte bygga in en frys i det utrymme. Har faktiskt orginalhandbok och original monteringsbok för den.

Men fungerar och kyler.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...