Gäst Tommy Postad 3 Juli , 2005 Hej har ett stort problem med en okelbo dc 21 med en B30 som går för varmt. problemet är att när man går i plan så överhättas motorn. men de är inga problem när man går ca 5-7 knop. jag bytte kyllimpa föraåret sen gick den bra ett litet tag sen gick packningen sönder vid oljekylaren så jag byte den å sen efter de så har jag byt slang från drevet till båten plus slangfästet i drevet. kylfälnser ser bra ut. samt att jag har byt tremostat. Hjälp vad ska jag göra nu?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snowbiz 0 Postad 17 Augusti , 2005 Plocka isär vattenpumparna och kolla hur gummibussningarna ser ut.......jag hade samma problem med min B20. Jag bytte lager och gummibussningar och nu kyler den hur bra som helst. Lagerna köpte jag hos Sverull för 50kr st och bussningarn hos en marinfirma för 50kr st. /Patrik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 18 Augusti , 2005 Titta på slangen i skölden. Är det hål där fungerar det i låg fart men drar tjuvluft i högre fart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst uno Postad 12 Oktober , 2005 Jag har haft samma problem och det tog tid innan jag kom på vad det var. Då var det röret som går in i drevet där slangen slutar som var sprucken efter grundstötning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 12 Oktober , 2005 Fråga, är motorn sjövattenkyld eller har du värmeväxlare?/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 12 Oktober , 2005 Det brukar ofta va så att man får köra dem utan termostat..har själv en och ska ta bort den...blir oxå varm nar jag belastar den det var en marin mekaniker som sa detta så då får man väl tro på det, värt att testa i allafall. Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hunnebo 0 Postad 21 Oktober , 2005 Är den sötvattenkyld ? Isåfall kolla värmeväxlaren den kan vara tät pga rost Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneT 0 Postad 21 Oktober , 2005 Kolla oljekylaren, hittade själv en vinge från impellern i min. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser