Paramedic 3 Postad 8 Augusti , 2020 Jag har ett Mercury 881170A14 sidmonterat reglage till en Mercury 80 efi från 06. Det är helt nya kablar men det kärvar rejält med att gasa. Min undran är om det går att fetta in reglaget invändigt och framförallt om någon med tummen mitt i handen vågar öppna reglaget eller kommer det att spruta ut grejer när man öppnar locket? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 9 Augusti , 2020 Det går att öppna och fetta in, jag skulle använda Mercurys eget 2-4-C fett som nog är det som använts från början också. Samma fett används för att fetta upp i motoränden. Finns naturligtvis filmer på Youtube: https://www.youtube.com/results?search_query=mercury+remote+control+box Denna är ganska lång men visar nog allt du behöver. Fettet som används tycker jag är väl tjockt. Fetta in gängan på alla skruvar, så blir det aldrig mer några problem att ta bort dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paramedic 3 Postad 9 Augusti , 2020 Grymt, tack så jättemycket för att du hittade den filmen, jag har letat och letat men inte hittat med just det reglaget. Nu när jag tar upp båten så ska jag våga mig på att smörja upp det. Tack. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser