Mundicott 3 Postad 8 Augusti , 2020 (redigerade) Hej, jag köpte en begagnad, tvåtakts Yamaha 115 hk från typ 2001 förra året. Den gick felfritt första säsongen, men i år trilskas den lite. Dels tappar den kraften i höga farter, dels tjuvdör den på tomgång i låga varv. Efter ca 4000 varv ökar inte farten längre med gaspådrag; har tappat ca sex knop maxfart från 34 till 28. När den går på tomgång dör den ibland, även när den är varm. Har tvättat botten på båttvätt, men knappt någon skillnad. Nån som är skicklig på sånt här? Smuts i förgasaren? Tacksam för svar Emil Redigerad 8 Augusti , 2020 av Mundicott Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
YamaHans 12 Postad 9 Augusti , 2020 Skulle tro som du säger att det är smuts i förgasaren. Jag har en 115 från 91, men jag skulle tro att det är likadana förgasare! I så fall kommer du åt alla munstyckena från utsidan. Du kan alltså låta förgasaren sitta kvar, bara ta bort luftburken. Skruva ur munstyckena och spruta på förgasarrengöring och blås ur dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser