Skoeld 0 Postad 7 Augusti , 2020 Efterlyser startmotor till Albin 25 årsmodell 1970 med en AD-21 motor. Vår nuvarande har precis gått sönder så jag leter efter ny eller begagnad renoverad startmotor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 7 Augusti , 2020 Ta med dig startmotorn till en bilelektriker. Om du bor i fjollträsk prova med start&generator t.ex., där har jag fått köpt och reparerat med framgång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skoeld 0 Postad 7 Augusti , 2020 Det är ett alternativ. Jag har tänkt montera bort den befintliga i helgen så får vi se hur den verkligen mår. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 7 Augusti , 2020 (redigerade) När lagren i min startmotor var så slitna att den delen som snurrar fastnade mot väggarna (ursäkta terminologin) hade s&g det ena lagret och Autoexperten det andra. Totalkostnad cirka 20:- Redigerad 7 Augusti , 2020 av trewq Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skoeld 0 Postad 7 Augusti , 2020 Just now, trewq said: När lagren i min startmotor var så slitna att den delen som snurrar fastnade mot väggarna (ursäkta terminologin) hade s&m det ena lagret och Autoexperten det andra. Totalkostnad cirka 20:- Det låter riktigt bra. Hoppas det går att ordna så slipper man ny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skoeld 0 Postad 8 Augusti , 2020 Någon som känner till om en startmotor för Volvo Penta MD5 fungerar på en AD-21 motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser