Risas 0 Postad 7 Augusti , 2020 Hej jag har tittat på några First 31,7:or och alla har haft en lätt slagsida åt styrbord, är det någon som vet om det är enkelt att åtgärda, berätta i så fall gärna vad ni har gjort. // p Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_62 223 Postad 7 Augusti , 2020 Kan det vara batteribanken eller vattentanken som är placerad på styrbordssidan? Borde kunna åtgärdas med att kompensera med annan utrustning på babordssidan alternativt stuva om batterierna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Risas 0 Postad 7 Augusti , 2020 Jag har funderat på att flytta batterierna till barbord men eftersom jag inte köpt någon båt ännu så kan jag inte testa. vattentanken ligger i fören. Tack ändå för input //p Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 501 Postad 7 Augusti , 2020 Jag tror inte det är några problem med First 31.7 och det går säkert att få balansen bättre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 7 Augusti , 2020 Min båt - inte en First - hade lätt slagsida åt babord när jag köpte den. Det berodde på att batterierna satt i mitten, och pentry och sittbrunnstuv var till babord. En flytt av batteribank och en toainstallation på styrbord sida löste problemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McLasse 706 Postad 9 Augusti , 2020 (redigerade) Vår båt (inte heller en First) lutar liiite åt styrbord eftersom både dieseltanken och batterierna sitter på den sidan. Batteribanken skall flyttas över till babordssidan och då kommer det bli rakt. Redigerad 9 Augusti , 2020 av McLasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Risas 0 Postad 9 Augusti , 2020 Ok tack för info. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Risas 0 Postad 9 Augusti , 2020 Är det någon som har en First 31,7:a som kan berätta lite mer i detalj vad ni gjort för att få bort slagsidan //p Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 10 Augusti , 2020 Segla på andra bogen.😉 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 215 Postad 18 Augusti , 2020 Har lätt slagsida på min Fingal åt babord när hon är olastad å sedan seglar hon bättre med vinden in från babord. Vad kan det bero på? 😉😮💛 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 18 Augusti , 2020 Problemet är ju att en del ger sig långt ut och fiskar långa, Molva molva och efter att man tagit ombord sådan fisk kan det ju inte bli annat än slagsida. Jag hade med mig en arbetskamrat ut en gång, hur vi än bar oss åt lutade båten, han var från en ort i Italien som är på det lutande planet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser