Bammen 7 Postad 5 Augusti , 2020 Har ett dubbelreglage av denna typ: https://www.volvopentashop.com/epc/sv-SE/Details/AccessoriesCatalog/2220?path=1532%2F2197%2F2220 kopplat till två VP 280 och jag upplever att backen på styrbords motor är betydligt trögare att få i än övriga tre växellägen (framåt på SB och fram+back på BB). Finns det något generalfel på dessa som är det första man bör kolla? Andra möjliga felkällor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 5 Augusti , 2020 Först kan det var så att vajern börjar ge sig. Men det kan också vara mekaniken som påverkar backhaken som blivit lite sträv vid anläggningspunkterna, jag brukar få ta ett fint sandpapper och göra ytan mera "glidvänlig" och sedan lite vattenfast fett. Det brukar göra så backen funkar smidigt igen. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bammen 7 Postad 5 Augusti , 2020 Jag har aldrig meckat med drev förut så jag har dålig koll på hela funktionen. Denna video var rätt bra dock; Har vajern både tryckande och dragande funktion? De ytor som kan kärva, är det ungefär där jag ritat in rött på bilden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 5 Augusti , 2020 (redigerade) Där det brukar kärva för mig är där låstången träffar backhaken. den syns strax över din högra röda markering Ja vajern både trycker och drar. Redigerad 5 Augusti , 2020 av Gelis 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bammen 7 Postad 5 Augusti , 2020 Denna video var otroligt pedagogisk. Borde väl vara typ samma på 280? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser