Peteralvsjo 0 Postad 5 Augusti , 2020 Hej! Någon som vet vart man skall vända sig gällande att få tanken lagad eller inköp av ny? Tacksam för svar. MVH Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 490 Postad 5 Augusti , 2020 Vatten, bajs eller bränsle? Har du några geografiska önskemål? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 5 Augusti , 2020 Material? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peteralvsjo 0 Postad 5 Augusti , 2020 28 minuter sedan skrev Peteralvsjo: Hej! Någon som vet vart man skall vända sig gällande att få tanken lagad eller inköp av ny? Tacksam för svar. MVH Peter Bensintank aluminium helst Stockholms området Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 5 Augusti , 2020 Misstänker att det sitter en Alu-bränsletank som gått sönder. Byt till en rostfri är mitt råd. Du bor i Stockholm då är Järna rostfria att rekommendera, sedan om dom har tid är en annan sak. https://jarnarostfria.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 5 Augusti , 2020 Hej! Jag tycker att du skal ta del av innehållet i denna tråden också, om du inte redan gjort det. Bensin ombord och läckande bränsletankar är på intet sätt ofarligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 490 Postad 5 Augusti , 2020 9 minuter sedan skrev Georg_Ohm: Bensin ombord och läckande bränsletankar är på intet sätt ofarligt. Inga gnistor, ingen elektricitet! Typ, gör inget alls innan båten är sanerad! Kontakta räddningstjänsten för råd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 5 Augusti , 2020 4 timmar sedan skrev Mackey: Inga gnistor, ingen elektricitet! Typ, gör inget alls innan båten är sanerad! Kontakta räddningstjänsten för råd. Även försäkringsbolaget kanske kan vara bra att få råd ifrån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 20 Augusti , 2020 Tjo! Hittade du någon bra aluminiumsvetsare? Behöver byta vattentank i min kärra. Kastade ett öga i den och det är en tidsfråga innan kölsvinet blir den nya vattentanken😃 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 21 Augusti , 2020 Det finns ju tankar i plast, kan man inte bara lägga ett lager plast eller epoxi utanpå tanken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 23 Augusti , 2020 Så här kan det se ut i en aluminiumtank från 1990 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RillE 3 Postad 23 Augusti , 2020 Ja det där med alu-tankar är ett gissel fick jag lära mig i sommar, vilket skräp. Byt till en i RF istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser