sellis 0 Postad 2 Juli , 2005 jag får in saltvatten i motorrummet,det droppar längst bak under motorn mot drevet,precis där avgasutblåsen går ihop och vidare till drevet.är det någon som har koll på var problemet kan sitta,är det bälgen eller?vill höra era åsikter så jag inte plockar upp henne i onödan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 3 Juli , 2005 Är det ett Volvodrev kan det vara bockhornet som lossnat/blivigt otätt. Bockhornet är det rör som leder avgaserna ut genom skölden, detta sitter bultat i skölden och dessa bultar har vid flera tillfällen lossnat och kan vara lite knepiga att komma till. Bockhornet tätas med en O-ring som kan bli o-tät pga korrosion i området. Det kan också vara slangen till växelvire genomföringen som blivit skadad/torr. Försök kolla med en spegel under motorn. Lycka till. www.smuggler.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sellis 0 Postad 3 Juli , 2005 tanken har slagit mig att det kunde vara det du säger,nu är detta en 5,7 omc motor,men det är nog inte så stor skillnad,ska försöka kolla på det idag men det är ju så f-banat trångt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
herrbe 0 Postad 3 Maj , 2011 Har räkat ut för samma problem och undrar hur det gick tillslut. Löste det sig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser