mikron 0 Postad 2 Augusti , 2020 Hej, har precis köpt en Mercury 20 hk 4t från 2010. Varje gång jag startar den så låter en summer "piiiiiiiiip" i 5-10s och sen tystnar det. Samtidigt som summer ljudet lyser även lampan för oljetrycket på motorn, men slocknar samtidigt som summer tystnar. Är detta normalt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikron 0 Postad 2 Augusti , 2020 Kan tillägga att jag kollade motoroljan och den var över det mittre hålet. Batteriet är nyladdat och konstant vattenstråle från kylningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaj_Bjorkhagen 47 Postad 2 Augusti , 2020 6 timmar sedan skrev mikron: Hej, har precis köpt en Mercury 20 hk 4t från 2010. Varje gång jag startar den så låter en summer "piiiiiiiiip" i 5-10s och sen tystnar det. Samtidigt som summer ljudet lyser även lampan för oljetrycket på motorn, men slocknar samtidigt som summer tystnar. Är detta normalt? Ja. När du vrider om nyckeln (Utan att starta motorn) Då har då inget oljetryck, vilket den då varnar för. Men sedan när motorn har startas så höjs oljetrycket och varningen försvinner Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser