Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Daniel71

Husky R5 R6 R7 R8

Rekommendera Poster

2021-03-23 vid 07:17 skrev ulinS:

Vad kul att du dokumenterat zipwake monteringen på youtube. Hade jag sett detta tidigare hade jag gjort likadant på min 😊

Jag monterade sent i höstas Lectrotab med gånglägesautomatik tillsammans med trimplan på 12x12 på min R6. Har varit på en kort provtur och är lite osäker på om 12x9 inte hade varit lämpligare. Men det är en klar förbättring med trimplan.

En fråga runt detta..
Passade Lectrotab rakt av i Huskyns fästen, eller fick du modifiera en massa för att få till det?

Du har kanske en länk till de trimplan du monterade?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Var sitter länspumpen på en Husky R7? Och, var sitter utgångshålet om man manuellt trycker på "pumpa-ut"-knappen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
55 minuter sedan skrev Dragnotcher:

Hej! Var sitter länspumpen på en Husky R7? Och, var sitter utgångshålet om man manuellt trycker på "pumpa-ut"-knappen?

Sitter under durken i bakre stuvfack, utgångshålet är i motor brunnen..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 minuter sedan skrev jcarle:

Sitter under durken i bakre stuvfack, utgångshålet är i motor brunnen..

Då tror jag bannemig att det är något fel på min länspump. Drog upp båten efter sommaren, drog ur bottenpluggen och då var det säkert 30-50 liter vatten i (svårt astt uppskatta). Har aldrig märkt att den går, men har inte heller haft koll på var utgångshålet är. Man ser utgångshålet med blotta ögat alltså? Har kört ibland lite "manuellt" genom att trycka på knappen, men ska nu till säsongen kolla lite mer noga när jag trycker på den knappen för att se utgångshålet. Vad annars kan så mycket vatten i kölsvinet bero på?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
39 minuter sedan skrev Dragnotcher:

Då tror jag bannemig att det är något fel på min länspump. Drog upp båten efter sommaren, drog ur bottenpluggen och då var det säkert 30-50 liter vatten i (svårt astt uppskatta). Har aldrig märkt att den går, men har inte heller haft koll på var utgångshålet är. Man ser utgångshålet med blotta ögat alltså? Har kört ibland lite "manuellt" genom att trycka på knappen, men ska nu till säsongen kolla lite mer noga när jag trycker på den knappen för att se utgångshålet. Vad annars kan så mycket vatten i kölsvinet bero på?

Hålet syns tydligt i motorbrunnen hålet är nog 4cm . Kolla om nivåvakten funkar. När man trycker in den manuella knappen så hörs pumpen tydligt iaf om man öppnar den lilla dunken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan skrev Dragnotcher:

2024-05-17_07-41-36.jpg

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite sen på bollen men intressant inlägg eftersom jag har en Husky R7 som också tar in regnvatten. Jag själv och min ÅF har lagt ner mycket jobb på att hitta hur vattnet tar sej ner i kölsvinet men utan framgång. Har liknande erfarenhet där jag funnit ca 50 liter som mest. Använder hamnkapell i både för och akter. Eftersom det handlar om såpass stora mängder misstänker jag att det är vatten som hamnar på kapellen som sedan rinner av och letar sej in under relingslisten. Har du funnit ut hur ditt vatten tar sej in?

Jag har också haft problem med länspumpen fast tvärt om mot vad du verkar ha. Min gick igång men slog sedan inte av och därmed tömde batteriet.. Den har nu blivit bytt på garanti.

Annars supernöjd med båten!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...