Almafero 0 Postad 24 Juli , 2020 Jag har en Johnson 175 1997 2takt och jag får den inte att fungera. motorn är lättstartad, men när jag skall upp i plan (mellangas) så tvärdör motorn. den går att starta igen och tvärdör när man ”drar” på. jag har noterat att motorn inte går ner i varv när det blir varm, kan det vara så att choken aldrig slår ifrån? men motorn stannar precis som om man slår av tändningen och samma händer varje gång. motorn har varit på renovering, men dom hittar ingen lösning på problemet (det kom efter deras renovering) jag är desperat på att finna en lösning alla förslag, ideer mottages tacksamt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 24 Juli , 2020 Kan verkstaden reproducera felet? Vilka möjliga fel har analyserats så här långt? Vet man säkert att det är tändningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
YamaHans 12 Postad 24 Juli , 2020 Tycker det låter som att den får för lite bränsle. Är det fast tank i båten? Kanske smuts eller vatten i bränslet? Testa med en lös bränsletank i så fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser