Mathias1981 3 Postad 24 Juli , 2020 Har en motorbåt som ja skulle vilja byta högtalare i. Men aldrig hållit på med marint ljud förut. Någon som kan rekommendera bra 6,5" koaxialer? Antingen vill jag ha 2 st koaxial och 2 st midbasar. Eller 4 st koaxialer. Som sagt har aldrig hållit på med ljud i båt så jag har ingen aning om vad som är bra. Skickar med bilder på båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 24 Juli , 2020 Ljud i båt kan betyda väldigt mycket. Vill du ha vattentäta högtalare för att lyssna på Sommar i P1 kan du knalla in i vilken båtbutik som helst. Vill du ha högtalare för att spela så högt att vattnet krusar sig runt båten och grannarna kastar saker eller har med audiofila drag så är utbudet mindre. Googla på "marine audio" så hittar du en del tips. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mathias1981 3 Postad 24 Juli , 2020 5 timmar sedan skrev rejas: Ljud i båt kan betyda väldigt mycket. Vill du ha vattentäta högtalare för att lyssna på Sommar i P1 kan du knalla in i vilken båtbutik som helst. Vill du ha högtalare för att spela så högt att vattnet krusar sig runt båten och grannarna kastar saker eller har med audiofila drag så är utbudet mindre. Googla på "marine audio" så hittar du en del tips. Inte så grannarna kastar grejer i alla fall men bättre än p1. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 24 Juli , 2020 MDS brukade ha koll på ljud tidigare i alla fall. De säljer dessa, https://www.mds.se/ts-mr1640.html Om det är bra eller skit vet jag inte, men kolla med dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser