Yamman 0 Postad 1 Juli , 2005 Hej på er glada båtvänner! Har fått problem med min Johnson 60 hk från 1995. Den tänder inte ett smack. Jag har kollat och mätt på nästan varenda kabel efter brott men ej hittat nått. Så nu förmodar jag att det kan vara cdi-boxen. Eller? Någon som möjligtvis vet vart man kanske kan få tag på en sådan box begagnad? Eller vart dom är billigast nya? Alla svar är tacksamma, även svar som tipsar om ev andra fel. Trevlig båtsommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kungen 0 Postad 2 Juli , 2005 Marinhallen i Eskilstuna. Han brukar även kunna ge tips om vad det kan vara för fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mtunberg 0 Postad 8 Juli , 2005 beställ från usa så blir det garanterat billigast, ebay.com kan du säkert tom hitta begagnade. mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamman 0 Postad 22 Juli , 2005 Problemet är löst, jag köpte en ny cdi-box och den funkar nu! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 22 Juli , 2005 Vad kostade CDI boxen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utombordan 0 Postad 3 Maj , 2006 hejsan var köpte du din box har samma problem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 7 Maj , 2006 Hej utom bordaren, läste ditt inlägg i tråden Tjatigt, med den attityden till medlemmarna här på forumet tror jag inte du gör någon större succé. Tagga ned lite så kommer du nog att få mycket hjälp här. Jag köpte en CDI box till min Johnson från USA, Boatfix. Allt funkade perfekt, hade den hemma på en vecka. Räkna med tull på priset. Det finns också en firma i Luleå som säljer CDI boxar, kolla den här blocket annonsen http://www.blocket.se/vi/8020987.htm?ca=1_7_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utombordan 0 Postad 7 Maj , 2006 jag fick numret till nån firma i göteborg dom hade flera sånna till min ocg dom kosta 3700 så vad gav du men mitt problem är uppe i triggerspolen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 7 Maj , 2006 Order Items Qty Part No Item Options Price Total 1 582452 OMC CD2 No Limit 113-2453 Rapair CDI: $44.63 $44.63 Totals Sub Total : $44.63 Shipping Type : USPS Priority (for PO Box, AK, HI, PR etc) Shipping : $6.90 Tax : $0.00 Total : $51.53 sen kom tullen på det, om jag kommer ihåg rätt var det ca. 200.-. Bra pris i alla fall. Kan rekommendera företaget, snabba svar på frågor. Funkade perfekt. Dom har ju triggspolar också Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utombordan 0 Postad 16 Maj , 2006 kan du hjälpa mig att beställa en sån och en givare som sitter under svänghjulet mvh jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utombordan 0 Postad 26 Maj , 2006 hejsan..jag skulle behöva en triggespole eller vad det nu heter till min johnson 60 hk..vad tusan heter det på engelska..hittar inte det på boatparts..cdiboxen har ja hittar..mvh jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser