Gå till innehåll
onsdag 20 november 2024
Tippis

är det nån som vet nått om Crescent 460 camping

Rekommendera Poster

hej hej har presis köppt min första båt en Crescent 460 camping från 60 talet är det nån som har någe info om dom har försökt leta på nätet men hittar inget info om dom vad man som max kan ha som motor i hk sitter en 30 hk nu men den orkar inte riktigt och om det är lång eller kort rigg kan man mäta det på båten. MVH: Micke

post-11547-1394234424,4022_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det var en riktigt gammal sate du köpt. Är en tidig 60-tals Crescent. Och motorn detsamma. Antagligen köpt båt och motor ihop. Tippar runt 1963 nånstans. Riggen kollar du var kavitationsplattan ligger. Den ska ligga i kant med akternspegelns lägsta punkt. Eller ibland lite nedanför. Är den för långt ner är det lång rigg. Men risken är inte stor att det är fel. Men en kontroll kan ju vara bra. Det är ju så att en sån gammal motor är väldigt trött och redan från start för klen. Minst 40 är nog det bästa. Kolla bara hur styrkan på akterspegeln är. På dessa gamlA BÅTAR VAR DOM SVAGA.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack elanen nu vet jag lite mer om den fundera på att skaffa en 50 hk till min gammla pärla. MVH: Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst marcus

Jag en likadan själv, det ska vara en motor med kort rigg till den. Själv så har jag en 40 hk och det fungerar alldeles utmärkt. Letar själv efter en lite större motor men det är svårt att hitta kortriggade motorer med fler än 40 hästar, lycka till. //marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Christian

Hej, jag har en likadan. Har en 40hk motor med kort rigg, det fungerar bra om man har en tyngd i fören. Min har en platta som säger att det max får sitta 60hk på den. Mvh Christian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej tack för svaren har letat efter en sån platta som det står vad man får ha på för en motor men hittar ingen på min kanske är bort plockad. Mvhe Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...