Nimbuse 0 Postad 19 Juli , 2020 Har en MD21 som tappat orken, bytt dieselpump , kollat spridarna, kontollerar dieselhögtryck pump, justerat ventiler, bytt topplockspackning, slipat toppen , ja jag har gjort allt jag kan hitta på men inget får upp orken i motorn , den går på alla 4cylindrar Men går inte högre än 1600 varv, efter det är det bara ”tom gas” och i ventilations slangen är det samma tryck som i avgaserna, vad är problemet. Någon ????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 164 Postad 20 Juli , 2020 Vevhustyryck. Bör ju vara att tryck som blir högt i cylindrar smiter förbi kolv / kolvringar. Om kompression är lika på cylindrarna, och motorn går jämnt, så bör det inte vara hål i någon kolv. Då lutar det mot otäta kolvringar, t ex fastbrända i kolvarna. Mer udda är väl trasig blockpackning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nimbuse 0 Postad 20 Juli , 2020 Det kan inte vara något internt inne i motorn som är tär ex oljekälla, vet inte om det finns på en MD 21 , om det är kolvringarna alt kolvarna så är frågan om jag skall fortsätta med denna motor (den blir ju ändå 30år) eller är det lika bra o titta på en ersättningsmotor ? Förslag på motor ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser