Gå till innehåll
söndag 19 januari 2025
marjlin

Upptagning/sjösättning vid ramp med framhjulsdriven bil?

Rekommendera Poster

Och ifall man tvivlar på sin bil kan man göra såhär😁

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 timmar sedan skrev Eile:

Var det inte en 11 du ville ha de har inte dana men volvo portaler,     finns inga us dana på små bilarna heller utan engelska salisbury licenstillverkade. Var det en 80 tals ungrare du hade hoppas jag du fick mycket emellan med tanke på värdeökningen. https://bringatrailer.com/listing/1979-volvo-laplander/

Det var nyligen jag kollade på storebrorsan tgb 11, litet nostalgi då jag körde sådana och 13 (1315 amb) i lumpen. Kompisen har en, som efter mycket möda och stort besvär fått en potent dieselmotor installerad.

Jag hade en "Hisingsvalp" då, och en annan som var licensbygd för norska försvaret, endast den förstnämnda var körbar. Då var dessa relativt billiga, alla wille ha Willysar. Min hade en bakgrund som militär brandbil, "slangutläggningsjeep". Det var mindre intresse för valpar än amazoner på Hisingen då...  Nu har jag förstått att de "norska" valparna betingar rätt höga priser, så tänk om man då på 1970-80 talet hade haft en lada att ställa undan alla gamla bilar, mopeder, folkabussen och allt annat som numera är eftertraktat. En Lada har jag dock aldrig haft, men morsan hade en Vaz en kortare tid, den döpte vi till "Moses", (Moses i vassen).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...