Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
Gäst anders

Wallas 1800 som skriker

Rekommendera Poster

Gäst anders

Min gröna wallas skriker till ibland och det tycks inte vara fläkten. Mer inne i brännkammaren. Vad kan det vara? Jag har bytt, tätat, lagat, knackat, dragit om el, K-spritat mm och alltid är det något fel på den Dj****n. Är de nyare modellerna bättre?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan vara så att den drar tjuvluft via brännarkammaren. Det sitter en plåt som går mot underkant på brännaren, och mot returslangen. Kolla där. Se även till att inte ovandelen av plåten på värmaren har rostat sönder. Min Wallas 1800B hade rostat i ovan kant vid skorstensfästet. Fick tag på begagnad del som jag bytte, och då blev jag av med skriket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De där kan man bli galen på. Det finns ett företag som kallar sig Gasol Experten, dom hjälpe mig med mina gamla värmare. Nu kör jag med en Wallas 40D, otroligt bra. Med tillvals kontrollenheten så kan man kontrollera/styra allt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade problem med min wallas 1800 för en tid sedan och den tjöt (som vinden...). Jag fick tipset att byta sotningssatsen och samtidigit ta bort en bit av den vita runda dynan som du lägger i botten av brännaren och vips så försvann oljudet.

post-3728-1394234436,336_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...