Jejjajevel 1 Postad 15 Juli , 2020 Jag har en flipper 515 ht med Baystar hydraulstyrning. Tyvärr är styrningen väldigt trög och har även ett glapp innan motorn rör sig. Kan det bli bättre av att fylla på olja eller är det luftning som gäller? Eller något annat fel kanske Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 15 Juli , 2020 Tja, du kan ju både liftanläggningars fylla på olja, om det behövs, men om det är luft i systemet brukar det snarare vara väldigt lätt att vrida på ratten utan att det händer speciellt mycket. Kolla istället kullänken som förbinder styrcylindern med motorn, här kan det vara såväl mekanisk tröghet som glapp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 15 Juli , 2020 Kontrollera styrröret och smörj upp, dra åt muttern. Är det luft i systemet brukar det hugga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jejjajevel 1 Postad 16 Juli , 2020 Tack för svar. Jag ska åka ner senare och kolla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jejjajevel 1 Postad 17 Juli , 2020 Det blev ingen skillnad alls. Tycker att den svarar dåligt också när man styr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 17 Juli , 2020 1 timme sedan skrev Jejjajevel: Det blev ingen skillnad alls. Tycker att den svarar dåligt också när man styr Om du inte har avluftat och fyllt på med olja så prova det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jejjajevel 1 Postad 18 Juli , 2020 Japp det ska jag göra. Tack för all hjälp 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser