Jnel 0 Postad 11 Juli , 2020 Hej. Jag är så mycket nybörjare man bara kan bli, men har ändå fått ta över en motorbåt som jag försöker få i ordning för sommaren. Har nyss ordnat så att styrkabeln löper fritt genom tiltröret på motorn, denna satt fast tidigare. Dock så låser sig styrningen när man givit fullt rattutslag åt babord. Styväxeln (tror jag det heter) hamnar i ett friläge där ratten bara går runt. Vrider jag tillbaka motorn ett par centimeter åt styrbord, för hand, kan jag igen styra med ratten. Misstänker att detta kanske är något som går att justera? Eller är det något som är trasigt? Bifogade en bild :-) MVH / Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 161 Postad 11 Juli , 2020 (redigerade) Plocka isär och titta inuti styrväxeln, så ser du väl varför den kuggar över. Endera är det väl något som är utslitet, eller så får styrwiren gå för långt vid ena ändläget. Du behöver i det senare fallet justera kablage. Redigerad 11 Juli , 2020 av Hybro 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser