Gå till innehåll
tisdag 15 april 2025
Skifferberg

Glad Sommar

Rekommendera Poster

Tjenixen...för de som brukar läsa vår dagbok så har ni säkert märkt att det varit tyst några veckor. Vi har haft så fullt upp så det har inte blivit tid över förrän nu. Vi har nitat och slipat och lagat i ruttet trä både högt och lågt och faktiskt har vi börjat skruva tillbaka delar istället för att skruva bort. Förra helgen provade vi att betsa akterspegeln tre gånger och olja den lika många gånger. Den blev helt grandios. Nästa helg ska sista kopparspiken i (180 st) och det ska bli helt fantastiskt att veta att det är klart. Det är absolut det tråkigaste som vi haft att göra på båten. Totalt har vi då fått i 600 nya spik,,,phuuu :-| Jag börjar min semester nu och första tre veckorna är jag ensam med båten och då ska det bli slipa av, durkar och inredning företrädesvis. Sista två veckorna kommer Sven ut och ingen vet hur långt vi har kommit då. Tyvärr kan jag inte lägga in några bilder på vad vi gjort sista veckorna för vi har inte haft tillgång till någon kamera men vi ska försöka råda bot på det snarast. För alla Er som har den stora glädjen att ha båtar i någon form av vatten så vill vi önska en topensommar. Vi längtar till nästa sommar :-) Som sagt ha det bra och som en vis man någon gång ska ha sagt - OM GUD VELAT ATT MAN SKULLE TILLVERKA BÅTAR AV PLAST, HADE DET VUXIT PLASTTRÄD I VÅRA SKOGAR. Solökramar från Angelica och Sven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...