Byggnads 2 Postad 10 Juli , 2020 Kan man använda samma bränsle till värmaren som till köket, jag använder orginol till spritköket och där står på dunken att det är är till både spritkök och värmare. Jag är själv tveksam för jag tycker att det luktar mera som sprit. Någon som vet?? Carpediem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 209 Postad 10 Juli , 2020 Nja Origonol ska du nog inte ha i din Wallas utan den som heter Camping paraffin och som du hittar i båttillbehörsbutiken eller järn och färghandeln och bensinstationen. Vi har alltid kört med den till både värmare och Wallasspis utan problem. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ABC 477 Postad 10 Juli , 2020 Absolut inte säger jag då. Origonol är sprit (etanol) medan värmaren går på fotogen (oljeprodukt). 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 10 Juli , 2020 Lite info här om rätt bränsle till Wallas värmare, https://www.cybermarine.se/forum/topic/2120-windy-9000-en-tidskapsel/page/10/?tab=comments#comment-103215 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Byggnads 2 Postad 13 Juli , 2020 Tack alla för svaren, det var en båtgranne som påstod att det skulle gå att hälla detta i tanken till min Wallas värmare. Tur att man är medlem i Maringuiden och man kan skriva och fråga, här i Maringuiden finns många kunniga personer som även hjälpt mig tidigare. Nu skall jag köpa rätt bränsle och det behövs nu i denna sommar. Carpe Diem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser