Lunarse 0 Postad 9 Juli , 2020 (redigerade) Hej! 😄 Senaste båtturen vart tyvärr inställd då jag insåg att jag förlorat förmågan att styra båten. Ratten bara spann! Efter att ha kikat över båten fann jag detta (se bifogad bild). ”Plastmuttern” har liksom kluvits i två och styrvajern har därmed trillat ur styrröret 🧐 Efter att ha tejpat ihop den svarta plast ”muttern” fick jag tillbaka styrningen men det är tyvärr ingen pålitlig lösning. Går det att köpa just denna del, eller någon annan mer permanent lösning? 🤨 mvh Seb 🚤 Redigerad 9 Juli , 2020 av Lunarse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 10 Juli , 2020 Jag tycker att det ser ut som att kabeln rostat av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 10 Juli , 2020 Köp en ny kabel eller köp hydraulstyrning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lunarse 0 Postad 10 Juli , 2020 3 timmar sedan skrev guestsson: Jag tycker att det ser ut som att kabeln rostat av. Tror ni verkligen det är kabeln?? Om jag stoppar tillbaka kabeln in i röret och eltejpar ihop plastdelarna så går det att svänga som vanligt. Därför tänker jag att det bara är bussningen som är trasig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogden 36 Postad 10 Juli , 2020 För det första så fins det inga reservdelar till styrkabeln för det andra vad tror du händer med din tejpade mutter när du ligger i 20-25 knop när din tejpning släpper KATTASTROF Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lunarse 0 Postad 12 Juli , 2020 2020-07-10 vid 13:32 skrev Fogden: För det första så fins det inga reservdelar till styrkabeln för det andra vad tror du händer med din tejpade mutter när du ligger i 20-25 knop när din tejpning släpper KATTASTROF Jo jo, därför jag letar efter en permanent lösning. Så muttern går inte att få tag i separat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogden 36 Postad 12 Juli , 2020 Det är bara att köpa ny kabel det fins inget annat att göra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 157 Postad 13 Juli , 2020 Blir att kosta på😇 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser