mikeryd 0 Postad 30 Juni , 2005 Min Jeanneau 705 med Volvo 4,3 GL med SX drev förefaller ha problem med strömtillförsen. Det har blivit värre sista tiden men enligt voltmätaren får jag bara 12V. Motorn drivs runt bara så länge jag har tändningsnyckeln omvriden. När jag släpper den så dör motorn.Den inte få tillräckligt med ström för att starta. Att jag drar slutsatsen att det är ett strömproblem beror på att jag inte kan tilta drevet med strömmen påslagen, inga utslag på instrumenten heller. Tacksam för synpunkter. Mikael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 30 Juni , 2005 Får den laddning? /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikeryd 0 Postad 1 Juli , 2005 Hur kan jag kolla om den får laddning? Eftersom startmotorn ändå går runt men att motorn inte liksom kommer i gång, kan det vara glappkontakt? Mikael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 1 Juli , 2005 Har du så pass mycket ström att startmotorn drar runt motorn ordentligt så beror det inte på strömbrist att den inte startar, det är nåt annat. Men felet kan ju fortfarande vara något elfel... 12 volt, har det varit med motorn igång eller avslagen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikeryd 0 Postad 2 Juli , 2005 Jag har kollat laddningen från batteriet och det är OK.Kan det vara fukt och/eller glappkontakt? I dag har jag varit ute två gånger och den har funkat hela tiden. Men man blir ju orolig. Mikael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser