Gunnar87 0 Postad 7 Juli , 2020 Hej! Skulle idag sjösätta båten och länspumpen började genast gå. Hade innan gått igenom allt tyckte jag vid drevet men inte. Upp med båten. Skruvade bort avgasbälgen och den såg helt ut men "backventilen" slöt inte tätt. Om det är problem? Ni som har erfarenhet. Vart i drevet och dess härad är klassiska problem? Ha en fin kväll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 538 Postad 7 Juli , 2020 Om det kommer in vatten i båten via primäraxelkåpan är det knutbälgen som läcker. Klaffarna i avgasbälgen är aldrig täta. Det finns ju bälgar utan klaffar. Vatten kan inte komma in den vägen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar87 0 Postad 7 Juli , 2020 9 minuter sedan skrev Rollen: Om det kommer in vatten i båten via primäraxelkåpan är det knutbälgen som läcker. Klaffarna i avgasbälgen är aldrig täta. Det finns ju bälgar utan klaffar. Vatten kan inte komma in den vägen. Tack för svar! Som jag misstänkte. Hade velat kringgå att plocka bort drevet men kanske kan vara enda utvägen. Fyllde båten med vatten och tilitade hela båten likt en sjösäättning men kom inte ut något vatten någonstans. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 678 Postad 7 Juli , 2020 Vad är det för motor? 280 drevet kan läcka vid sköldens fästskruvar och även vid sköldens tätning mot akterspegeln. Sedan så finns en möjlighet till vatteninträngning vid växelwirens genomföring i skölden. Anslutningen av avgasröret mot skölden. Att det sköljer in vatten brukar inte vara bälgen via primäraxelkåpan. Men det är klart är packboxen helt borta i struten så kan det kanske hända. Annars så brukar det droppa en hel del. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser