Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025
hillybilly

för mycket bränsle??

Rekommendera Poster

Har en mercury 500 - 75 som jag tycker ryker lite väl bra, ingen större fara på tomgång men vid gaspådrag ökar röken väldigt mycket. Kan det vara så att den får för mycket bränsle? motorn är i övrigt gott skick 10.8 på alla 4 vid komp prov. Kanske bara skall prova annan olja i henne. några bra idéer om detta fenomen??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Färg på röken? Det lär vara så att vit rök oftast är vattenånga (uppstår vid kall väderlek när motorn är varm) medans blå rök är olja (=problem eller bara fel/för mycket olja i bensinen). Är dock ingen expert (ger mig inte ut för att vara det alltså). Andra här på Guiden kan nog svara Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ingen aning om vad komp skall vara men är den 30år och startar och går så skulle jag köra så länge det håller.. Nu vet inte jag hur mycket du använder motorn men farsan hade en sån en gång i tiden och det var i Luleå som är sötare och bättre än i södra sverige och den höll till 92 sen hade kylkanalerna käkat sig in i en cylinder.. Och då sprutar det vatten när man skruvar ut det tändstiftet..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...