MaxLundgren 0 Postad 4 Juli , 2020 Hej, jag har ny båt och undrar om det röda vredet. Det går till utpumping av septitank med mercerator. Men åt vilket håll är öppen respektive stängt? Med vänlig hälsning, Max Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 4 Juli , 2020 Antar att som alla andra kranar, medsols stängd, motsols öppen. Eller fråga den som sålde båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 4 Juli , 2020 Vanligtvis är sådana kranar öppna när vingarna är vågrätt och stängd när dom står lodrätt. Men om den är öppen eller stängd upptäcker du väl när du startar tömningspumpen, där ute på internationellt vatten. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 515 Postad 4 Juli , 2020 1 timme sedan skrev Georg_Ohm: Vanligtvis är sådana kranar öppna när vingarna är vågrätt och stängd när dom står lodrätt. Ja, eller tvärtom? Så skulle jag förutsätta iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 5 Juli , 2020 5 timmar sedan skrev ChristerN: Ja, eller tvärtom? Så skulle jag förutsätta iaf. Beroende på hur det ser Innanför panelen, när handtaget står tvärs röret/ventilen är den stängd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 515 Postad 5 Juli , 2020 5 timmar sedan skrev Georg_Ohm: Beroende på hur det ser Innanför panelen, när handtaget står tvärs röret/ventilen är den stängd. Jo, svårt att se på bilden hur slangen bör gå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser