Kenta53 1 Postad 3 Juli , 2020 Hej! Jag har problem med att koppla in ett nytt instrument i båten. Instrumentet är ett VDO med oljetryck, temp, laddning och trim. Det luriga är att jag har 6 olikfärgade trådar från båten och två uppsättningar med röd, blå och gul från instrumentet. Hur i h.e kopplar man in detta? bifogar bilder på instrumentet. Tacksam för hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenta53 1 Postad 3 Juli , 2020 Finns det något sätt att klura ut plus och minus bland dessa kablar på instrumentet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenta53 1 Postad 3 Juli , 2020 Finns det någon därute som har någon idé om detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 3 Juli , 2020 Det där instrumentet skall väl kopplas in i ett nätverk, där det får strömförsörjning och signaler till de olika delinstrumenten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 3 Juli , 2020 3 minuter sedan skrev Georg_Ohm: Det där instrumentet skall väl kopplas in i ett nätverk, där det får strömförsörjning och signaler till de olika delinstrumenten. Och det är väl egentligen bara tre kablar, gul, blå och röd som är genomgående så att du kan koppla ihop flera instrument i serie. Jag kollade i VDOs Marina katalog, men fann inget. Citat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 3 Juli , 2020 Finns info i denna pdf om det är vad jag tror. Kolla på sid 28. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenta53 1 Postad 4 Juli , 2020 Tack för era svar! Det är naturligtvis ett nätverksinstrument, det passar inte in i min båt så nu blir det till att jaga ett traditionellt instrument. mvh Kent 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser