Bibapulula 0 Postad 2 Juli , 2020 (redigerade) Hej, min motor eller drev ger ifrån sig ett konstigt ljud. Ljudet kommer bara när motorn är riktigt varm och när jag snurrar ratten. Bifogar en filmsnutt. Nån som har nån idé om vad som låter? videocompress-046-20200702_150524.mp4 Redigerad 2 Juli , 2020 av Bibapulula Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 546 Postad 2 Juli , 2020 Låter som servoremmen som slirar. Prova att spänna den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bibapulula 0 Postad 4 Juli , 2020 Kan servopumpen ge ifrån sig ett sånt ljud? Kollade servopumpen och den är lite glapp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 4 Juli , 2020 Det där är fel, är det remskivan som sitter löst på pumpaxeln eller är det axeln som glappar i pumphuset? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bibapulula 0 Postad 4 Juli , 2020 Verkar vara pumpaxeln som glappar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 4 Juli , 2020 En servopump kan låta en hel del om den är på väg att ge sig. Svårt att se men glappar det upp och ner också och inte bara ut och in Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bibapulula 0 Postad 4 Juli , 2020 Den glappar bara in och ut. Har försökt lyssna på alla sätt men de är svårt att säga exakt vart oljudet kommer ifrån. Det låter som sagt från fronten på motorn endast när man svänger och motor är varm. Låter inte alls när motorn är kall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 4 Juli , 2020 Det är ju just när du svänger som pumpen belastas och den sitter ju i framkant på motorn. Nu vet jag inte hur remmen är dragen, men är det möjligt att plocka bort remmen till servopumpen utan att äventyra kylningen så är ju det ett bra sätt att utesluta eller konstatera att felet ligger i servopumpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser