Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
Gäst Carl-Fredrik

Instuktionsbok Nimbus 21

Rekommendera Poster

Gäst Carl-Fredrik

Hej! Är nybliven ägare till en Nimbus 21 dc och är helnöjd. Har dock ett litet problem som jag tänkte kolla om någon kan hjälpa mig med, jag saknar all form av dokumentation. Primärt är det en instruktionsbok till båten som saknas. Någon som har en idé var jag kan hitta en sådan? Nimbus själva verkar inte ha någon. Om det finns nån annan som har en lika dan båt skulle jag uppskatta extremt mycket om jag kunde kopiera instruktionsboken mot en lämplig ersättning av ett par bra flaskor vin eller liknande ;) Hör gärna av er om ni har nått tips! Tror även en Nimbus 22 från tidiga år funkar lika bra. Tacksam för svar! Carl-F cf_hogstedt@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Carl-F,

Betr Nimbus 21 - (http://web.comhem.se/~u31116590/Nimbus21/Nimbus21.htm)Jag är också en lycklig ägare av en Nimbus 21 i kanonskick - svarar dig kanske lite sent på ditt inlägg. Har ingen vidare specifik dokumentation på 21:an, men hittade original broschyrer från Nimbus från 1989 innehållande bl.a. Nimbus 22 (samt Epoca, Ballista osv). Detta tillsammans med då rådande prislistor etc..  Förmodligen inte riktigt vad du letar efter, men hör av dig om du vill ha en copy.

mvh/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad behöver man veta om en sådan båt . På 21 fot kan det inte finnas så mycke krångliga saker . Många av båtarna i din storlek innehåller typ samma sak . Kom med dina funderingar så ska vi hjälpa dig på bästa sätt.

/JSR

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena igen!

Skälet till att jag var intresserad av instruktionsbok var väl mest av intresse. Har fixat en till motorn och drevet vilket räcker gott och väl. Vore kul att se vad de skrev om båten då den var ny!

Lance, fin båt du har! Jag har själv spenderat en del helger i vinter med att fixa till min häck, och nu efter rätt mycket tid och pengar är den i ett fantastiskt skick, har nog bytt eller renoverat/målat/lackat allt som går vid det här laget. Det som återstår är väl att fundera på motorbyte, men den gamla 151:an spinner som en katt och gör sitt jobb bra, dock bara i ca 20 knop, vilket i och för sig är tillräckligt för mig.

Lance, ligger du i stockholmstrakten? Skulle va kul att mötas upp och jämföra båtar vid tillfälle!

Mvh

CF

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej CF,

Numera håller jag till på västkusten, så det blir väl lite långt att köra gissar jag.. ;-) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå där, jag funderar precis på att köpa en 87:a eller 88:a, 1 Dc alltså. Är det något specifikt som man ska tänka på ? Jag har aldrig haft inombordare tidigare men denna modell verkar vara riktigt fin. Finns det kända fel? Vad maxar båten med en AQ 211 ungefär eller med andra motoralternativ för den delen.

Tack på förhand /Per-Arne

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helloo...

Gå in på Club Nimbus 21/22 - där finns en massa info...

http://nimbus21.phpbb2.se/

Lyfter denna tråd...

Saknar även jag en handbok/ownersmanual till min Nimbus 21 DC.

Vad ska man med den till, kan man undra... men tex ett säkrings schema och dylikt vore ju trevligt att ha.

Kanske kan någon hjälpa mig ändå, med att klura ut säkrings odningen se bild..

En sak till, finns det någon Nimbus klubb/forum?

Jag har sökt men endast funnit nedstängda sajter.

trevlig midsommar

micke

post-105166-0-90348100-1403253317_thumb.jpg

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är också ägare som är på jakt efter lite info. Finns det något forum utanför sverige? Hittar inget själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...