And 0 Postad 1 Juli , 2020 Min båt är 6,25 meter med en Volvo Penta aqad31. 130hk. När jag ger full gas tar det flera minuter innan båten planar, ibland upp emot 5 minuter Är det någon som vet var jag kan börja leta fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MinbusNimbus 91 Postad 1 Juli , 2020 (redigerade) Fel trim? Skit på botten? Fel propeller? Edit: Dubbelposta inte i flera olika trådar Redigerad 1 Juli , 2020 av MinbusNimbus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
And 0 Postad 1 Juli , 2020 2 minuter sedan skrev MinbusNimbus: Fel trim? Skit på botten? Fel propeller? Edit: Dubbelposta inte i flera olika trådar Upplever att det tar längre och längre tid trots rätt trim, ren botten osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 1 Juli , 2020 Vad är det för båt? Har den haft bättre acceleration tidigare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
And 0 Postad 1 Juli , 2020 Plastbåt 6,20 x 2,15 ca 1,6 ton. Accelerationen har varit bättre förr. Jag har inget vatten i skrovet eller större växtlighet på botten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 1 Juli , 2020 Hur mår turbon? Känns ju som du förlorat lite vrid och effekt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
And 0 Postad 1 Juli , 2020 Får nog se över den, något speciellt jag kan kolla med turbon genom att bara öppna och se? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 835 Postad 1 Juli , 2020 1 timme sedan skrev And: Får nog se över den, något speciellt jag kan kolla med turbon genom att bara öppna och se? Ja, tag bort luftfiltret, kommer du åt axeln i turbinen? I så fall, när den är kall, känn efter så att du varesig har axiellt eller radiellt spel i axeln/lager. Minsta bråkdel av en millimeters glapp är direkt obra. Då är det inlämning till turbofirma som gäller, det blir billigare än att köpa ny eller utbytes. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser