JohnYumYum 0 Postad 1 Juli , 2020 Tjena! Jag har nyligen blivit båtägare för första gången(woho). På min båt sitter en utombordare som nämns i titeln. När jag köpte den gick den fint på land, men dog efter en liten stund av full gas i vattnet. Jag har bytt bränslefilter, bränsleslang(Den från tanken till motorn), tändstift samt membranpackningar i bränslepump. Nu går den väldigt fint i tomgång och vid full gas, men problemet kvarstår. Den dör efter en stund på full gas. Det är inte så den börjar blöddra eller så, utan mer som att nån vrider av nyckeln... Några tips? Motorn har stått i 6 år innan jag fick den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 1 Juli , 2020 Efter det att den stannat, vad behöver du göra för att starta den igen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JohnYumYum 0 Postad 1 Juli , 2020 2 hours ago, guestsson said: Efter det att den stannat, vad behöver du göra för att starta den igen? Ingenting alls. Den startar direkt och går fint på tomgången. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 1 Juli , 2020 Det beteendet friskriver i mitt tycke bränslesystemet. Jag tror på stator eller switchbox, men det kan också vara stoppledningen. Försök att följa felsökningsschemat på sidan 81 i denna: http://www.cdielectronics.com/wp-content/uploads/2013/02/CDI Troubleshooting Guide - 2012.pdf Återkom med ev. frågor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser