Gäst Anders Postad 29 Juni , 2005 Hej! Tänkte prova med laptop i båten men kan ingenting... 1: var finns det kabel att köpa mellan gps (lowrance) och dator? 2: vilket nav.program bör man använda (gärna billigt)? 3: var köper man sjökort över vänern, har sett att det finns flera olika modeller (åxå gärna billigt)? Tacksam för hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Granen 0 Postad 29 Juni , 2005 Hej! Jag har sedan ett par år tillbaka navigerat med hjälp av laptop och gps. Måste verkligen säga att det fungerat bra. Jag använder idag DLS, Det Levande Sjökortet, vilket kostade ca. 1000:-. Finns säkert både för och nackdelar med DLS jämförbart med andra sjökort, men jag tycker det har fungerat kanon. Jag har dock dålig koll på om det finns paket från DLS som täcker värnen. Kolla på www.sjofartsverket.se. Vad gäller kopplingar mellan dator och din gps skulle det förvåna mig mycket om det inte fanns någon kabel att köpa. Lycka till. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser