Gå till innehåll
fredag 21 februari 2025
Hval

TX Power trim koblingskjema for switch

Rekommendera Poster

Hei,

Er det noen som har koblingskjema for min trim flaps switch, en fra TX Controls - TX Power Trim.

Mvh

Lars 

TX_power_trim1.JPG

TX_power_trim2.JPG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr inget schema men det finns liknade system att kolla på.

- Är trimplanen elektriska eller hydrauliska?

- Nuvarande koppling verkar vara sådan att styrbord och babords trimplan rör sig samtidigt åt samma håll (upp repektive ned) oavsett vilken av vippströmbrytarna som trycks in. Stämmer detta och vet du i så fall varför det är så?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hei og takk for svar... Jeg har just kjøpt båten og koblingene på Power trimen var løsnet, så jeg er engstelig for å koble feil på et 12V anlegg. Det drives hydraulisk. Håper at noen har et bilde av switchen som viser hvordan ledningene skal kobles....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla in om du kan hitta schema för Bennett hydrauliska trimplan och jämför. För att köra ett av trimplanen upp eller ner måste hydraulpumpen startas i rätt rotationsriktning (upp eller ner) och en av fyra (två per trimplan en upp och en ned) öppnas. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Takker, jeg skal gå inn på Bennett og se om jeg finner noe dere.  Det er jo det å ikke koble feil på pluss og minus på 12V. Da blir det vel skade og dyre saker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle nog prova att googla (bennett wiring diagram) istället. Tillverkarna är inte alltid så bra på att tillhandahålla info.

Såg att jag missade att skriva att det som öppnas är ventiler, dvs. valves på engelska upp respektive ned.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...