Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
Nfriberg

Vp aq151 ”slår inte igång”

Rekommendera Poster

Halloj

var ute med båten idag allt gick som vanligt den startade utan problem, var ute och åkte ca 45min sen la vi till i ca 20min stängde då inte av huvudströmbrytaren som jag annars alltid gör.
När jag sedan skulle starta igen så ville den inte riktigt men hoppade igång efter ett par försök, åkte sedan ca 1 timme till en vik där vi la till för att bada, den här gången stängde jag av huvudbrytaren. När vi sen skulle starta efter ett par timmars sol och bad så går den inte igång utan den bara ”tuggar” men verkar inte orka hoppa igång. Tänkte direkt att det var batteriet och en vän kom med en booster och vi testade men icke den bara tuggar men verkar som sagt inte orka slå igång.

kan någon hjälpa mig med vad det kan vara? Har halv tank så bensin finns. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jadu, hur ska jag förklara men det känns som att den drar runt men den hoppar inte igång brukar hjälpa att gasa lite bara men nu hjälper inte det heller

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Se till så att du har ett fulladdat batteri så att du har full snurr på startmotorn.

Sen får man gå vidare med felsökning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo batteriet bar det första jag tänkte på men borde den då inte startar med boostern?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Startmotorn drar väl så pass mycket ström så att det blir ingenting kvar till tändsystemet, om nu batteriet är dåligt laddat och om boostern inte räcker till, vilket dom inte brukar göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...