Vasman 0 Postad 24 Juni , 2020 Hej, jag har precis köpt mig en styrpulpet, dock vet jag ej vad det är för modell eller märke, kanske någon i denna fantastiska grupp kan hjälpa mig? Mvh Vasko Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vasman 0 Postad 25 Juni , 2020 Ingen som känner igen modellen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 4 Augusti , 2020 22 minuter sedan skrev Vasman: bump Jag kanske ändå inte kan hjälpa dig, men någon annan kanske vet vad det är för båt om man kan se den rakt från sidan, så om du tar några nya bilder, en sidvy, kanske någon kan hjälpa dig med identifieringen. -Men jag tycker att knapar, gångjärn och det låga räckverket utmed sargen känns finskt, sådana detaljer fanns på Lohi och Theri, möjligen hade även Flipper sådana detaljer(?) när det begav sig.. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 372 Postad 4 Augusti , 2020 Finns det verkligen ingen bricka/skylt nånstans på eller inuti båten där det står nåt? Det ser inte ut som ett hemmabygge, så nog borde det finnas information från tillverkaren nånstans. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 372 Postad 4 Augusti , 2020 Ta lite mått också. Längd och bredd kan hjälpa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vasman 0 Postad 4 Augusti , 2020 Brickan borta man kan skönja att det suttit en i aktern på höger sida. Måtten på båten är 510 cm x 200 på de yttersta delarna. Jag har fått tips om att det eventuellt kan vara en Micore 495 GT, men jag ser för många olikheter när jag jämför. Dessa såldes som halvfabrikat, så kanske därav det inte finns en typskylt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freez 127 Postad 4 Augusti , 2020 Liknar en tidig årmodell av Micore 490 GT. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 372 Postad 4 Augusti , 2020 Lite konstigt om en 490-modell är 510 lång... Men på bilder ser det väldigt likt ut, så det är ju helt klart rätt tillverkare, men kanske en specialmodell med andra mått? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 4 Augusti , 2020 (redigerade) 13 minuter sedan skrev raol: Lite konstigt om en 490-modell är 510 lång... Men på bilder ser det väldigt likt ut, så det är ju helt klart rätt tillverkare, men kanske en specialmodell med andra mått? Det är ju det gamla vanliga, en del tillverkare anger ju längden över allt (löa) andra anger längden i vattenlinjen. Sedan finns det tillverkare som inte kan räkna rätt på fötter och centimeter, och det är tydligen skillnad på imperialistiska inch och amerikanska sådana?? och tillverkare av ffa större båtar som inräknar badbryggor och peken i längden och siffran efter namnet. Ja en variant är ju också dom som har elastiska måttband. Redigerad 4 Augusti , 2020 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 372 Postad 4 Augusti , 2020 6 minuter sedan skrev Georg_Ohm: Det är ju det gamla vanliga, en del tillverkare anger ju längden över allt (löa) andra anger längden i vattenlinjen. Sedan finns det tillverkare som inte kan räkna rätt på fötter och centimeter, och det är tydligen skillnad på imperialistiska inch och amerikanska sådana?? och tillverkare av ffa större båtar som inräknar badbryggor och peken i längden och siffran efter namnet. Ja en variant är ju också dom som har elastiska måttband. Ja, jag är nog skadad som är mätnörd... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser