Svenne69 0 Postad 22 Juni , 2020 Hittade denna i min båt, vad är detta? Ser ut som någon slags nyckel till ankarspel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
martinke 20 Postad 22 Juni , 2020 Kan det vara en nyckel till tanklocket? Har en liknande fast i metall till mitt tanklock. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 504 Postad 22 Juni , 2020 Eller till någon variant av Ankarolina? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 22 Juni , 2020 (redigerade) Jag har en likadan fast av metall, till att låsa luckan över motorrummet. Ankarspelet har en helt fyrkantig tapp i sin nyckel. Men det kan ju skilja på olika fabrikat. Ankarlinan har en vev på handtaget. Olika tanklock han ha sådan fattning också som @martinke skriver. Det är förövrigt samma samma tapp som tapparna i vevarna skotvinchar har. Jag misstänker att det är en grej ut Lewmars produktion. Redigerad 22 Juni , 2020 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Frejdis 2 Postad 22 Juni , 2020 Tror för min del vevhandtag till Ankarolina. Vevhandtaget saknas 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stensino 34 Postad 25 Juni , 2020 Det är en trasig vev till en vinch. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wildeside 452 Postad 25 Juni , 2020 Det är en vev till ankarspel har en likadan, vet inte hur man lyckas att veva med den, dels tar den emot akterspegeln och dessutom saknar den handtag för att kunna veva vettigt med den. Vid ev problem med ankarspelet blir det nog att ta tag i kättingen och hala in ankaret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ockelbo_DC21 0 Postad 3 Juli , 2020 Har ett ankarspel där motorn är på väg att ge upp. Vet någon vad detta är för märke? Tackar på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser