McLasse 706 Postad 17 Juni , 2020 (redigerade) Gick förbi den här motorbåten i dag och hörde hur det kvitterade. En bit in i avgasröret är det ett fågelbo. Det kanske är vanligt men jag har aldrig sett det förut. Redigerad 17 Juni , 2020 av McLasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 17 Juni , 2020 Haha, Jag har sett fågelbon i segelmaster och då kan man retats med att det seglats för lite. Tydligen lika för motorbåtsägare. Men jobbigt om det kvittrar i avgasröret. Då vill man ju liksom varken starta motorn eller sjösätta. Stackars pippifåglar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 976 Postad 17 Juni , 2020 Skanstulls Marina för några år sedan. Kanske ett tecken på för låg omsättning av båtarna...😎 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 17 Juni , 2020 7 timmar sedan skrev McLasse: Gick förbi den här motorbåten i dag och hörde hur det kvitterade. En bit in i avgasröret är det ett fågelbo. Det kanske är vanligt men jag har aldrig sett det förut. Kan det vara en rörsångare? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 17 Juni , 2020 Här är det en riktig tuffing till måsjävel som byggt. Båtägaren hade vis från fjolåret satt en plastorm på fördäcket. Det hjälpte föga, ormen blev integrerad i bygget. Tittar man noga på den lite suddiga bilden så ser man ormen intrasslad i knapen till höger... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 18 Juni , 2020 19 timmar sedan skrev Georg_Ohm: Kan det vara en rörsångare? Eller en sothöna. Detta kan spinnas vidare på. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser