IngemarA 0 Postad 16 Juni , 2020 đTja! Kommit över en gummibĂ„t som skrĂ€pade i ett förrĂ„d. TĂ€nkte börja med det sjĂ€lvklara och blĂ„sa upp den för o se om den e hel, men vad ska man ha för pump? Och hur ska luftventilen egentligen se ut, nĂ€r jag googlade verkar det saknas lock till ventilerna. Ăr det bara skydd eller e den ett mĂ„ste? Mvh Ingemar Dela detta inlĂ€gg LĂ€nk till inlĂ€gg Dela pĂ„ andra webbplatser
Lintott 1 934 Postad 16 Juni , 2020 53 minuter sedan skrev IngemarA: đTja! Kommit över en gummibĂ„t som skrĂ€pade i ett förrĂ„d. TĂ€nkte börja med det sjĂ€lvklara och blĂ„sa upp den för o se om den e hel, men vad ska man ha för pump? Och hur ska luftventilen egentligen se ut, nĂ€r jag googlade verkar det saknas lock till ventilerna. Ăr det bara skydd eller e den ett mĂ„ste? Mvh Ingemar Det finns fotpump att köpa som reservdel/tillbehör (vill minnas att jag sett dem hos Biltema som  nog Ă€r billigare Ă€n bĂ„tbutiken). Du kan anvĂ€nda gĂ€ngad slanganslutning eller slĂ€t av passande dimension. Medföljande pump till min hade gĂ€ngad anslutning men mestadels anvĂ€nder jag en gammal Metzelerpump som jag tycker Ă€r lĂ€ttare att "slutpumpa" med. Den stora volymen kör jag med elpump men den ger inte tillrĂ€ckligt tryck sĂ„ hand/fot-pump att avsluta med Ă€r ett mĂ„ste. BĂ„de min gamla handpump o el-pumpen har slĂ€t slang. Nackdelen med slĂ€t slang Ă€r att man mĂ„ste hĂ„lla den pĂ„ plats under pumpningen.  Det ska sitta ett lock med ett par lĂ„skrokar över pumphĂ„let. Det finns nog lock att köpa som reservdel (jag fick t.o.m. tag pĂ„ en ny durk hos Erlandssons nĂ€r min exploderade för ett par Ă„r sedan). Locket bĂ„de skyddar ventilen och ger en extra tĂ€tning med den gummiring som finns pĂ„ insidan. Locket har suttit fast i ett fullstĂ€ndigt vĂ€rdelöst snöre som solen tagit kĂ„l pĂ„, det Ă€r dĂ€rför locket saknas (jag har satt i nya snören....).  Ett tips nĂ€r du ska pumpa jollen: Tryck ner o vrid ventilen sĂ„ den stĂ„r öppen sĂ„ gĂ„r det fortare. Den lilla luftmĂ€ngd som hinner ut nĂ€r du vrider tillbaka ventilen Ă€r obetydlig. Dela detta inlĂ€gg LĂ€nk till inlĂ€gg Dela pĂ„ andra webbplatser
IngemarA 0 Postad 18 Juni , 2020 Tack för bra svar, Erlandssons verkade ha mĂ„nga bra grejer. Ăr det alltid en hĂ„rd durk i dessa bĂ„tar? Jag har bara sjĂ€lva gummit till bĂ„ten sĂ„ saknas ju en del prylar, som sittbĂ€nkar, durk (om det ska vara det) Ă„ror mm. Kanske nĂ„gon som har en Bestway modelnr: 65035? Hittar inte sĂ„ mycket pĂ„ nĂ€tet om den. Dela detta inlĂ€gg LĂ€nk till inlĂ€gg Dela pĂ„ andra webbplatser
Daniel_K 11 Postad 18 Juni , 2020 Durk finns flera varianter pÄ, Plywood, Aluminium eller uppblÄsbar. Borde gÄ att sÄga till en i formplyfa om du inte hittar rÀtt reservdel.  1 Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser