JonnyN 0 Postad 28 Juni , 2005 Hej Jag har försökt hitta en enkel vakumförpackningsmaskin 220V som man kan ta med till olika fiskeplatser / orter. Är det någon som har bra tips? Eller måste jag konstruera en själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 28 Juni , 2005 hej ta lagom med fisk så behöver du ingen vakum maskin :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 29 Juni , 2005 God morgon! Vakumförpackningsanläggningen har man väl för att behålla den fina kvalitén, eller? Jag har en Foodsawer, (tror jag stavas). Den har jag brukat nu i 5 år. Den var ganska dyr och det är svårt att få tag påsmaterial. Annars är den toppen, tar liten plats och så vidare. Sök på nätet ifall du inte vill åka till Finland, där den säljs. /skitfiske på er/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fisken Postad 29 Juni , 2005 åk till mcdonalds där kan du få krossat is för en bilig pening då har du bra och välkyld fisk när du kommer hem och du kan kyla öl oxå. eller prata med nån yrkesfiskare i närheten dom har ju ismaskiner Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 30 Juni , 2005 Hej igen! Is för kylning har väl alla med sig, eller?. Frågan gällde väl fortarande vakumförpackning och då har vi väl fått upp fisken, rensat den men inte vill eller kan äta upp den omgående? /Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fisken Postad 30 Juni , 2005 köp en frys och ha hemma det har dom flesta :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fiskarn1 0 Postad 1 Juli , 2005 Det fans hand-vakumpumpar för några år sedan. Någon som vet var man kan få tag på en sådan idag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser