Gäst Johan Postad 28 Juni , 2005 Har köpt en mercury 60 -92 som jag nu fått på båten. Fick dock byta reglagen eftersom de inte var orginal till motorn. Jag är inte så hemma på båtmotorer och söker nu hjälp. När jag kopplat in allt (det är i alla fall det jag tror) får jag signal när jag vrider på tändningsnyckeln och chokefunktionen fungerar. Dock slår inte startmotorn till. Den fungerade dock då vi provkörde med de gamla reglagen vid köpet. Vad är det jag kan ha missat? Batteriet är ok och jag har tänkt på dödaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 28 Juni , 2005 klickar inte ens starten? Helt död? Du måste missat ngn kabel va? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Johan Postad 28 Juni , 2005 Jo, men vilken. Vilka kablar behövs, har ej powertrim- eller tilt. Stora handsken till handreglaget, två till batteriet, fler hittar jag inte. Har en hona med flera kontakter vid reglaget men ingen kabel till den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Rickard Postad 28 Juni , 2005 Honan framtill på reglaget är till för varvräknare mm. Är du säker på att du har kraft nog i batteriet. Kolla anslutningarna noga, vrid runt och dra åt. Det behövs inte mycket ärgning för att det inte ska hända nåt. Fast det borde ticka. Prova också att vrida startmotorn ett varv med en skruvmejsel. Har du nån voltmätare att koppla över batteriet när du vrider nyckeln för att utesluta att det är kortis ? Har du verkligen neutralen i? Eller kanske reglaget tycker att du har växel? Några förslag.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zorba 0 Postad 28 Juni , 2005 Hej Kan hända att start motorns kugghjul har kommit en aning snett och fastnat mot svänghjulet (hjulet med massa kuggar inanför kåpan). Om det är så kan du slå på svänghjulet med en hammare, fast använd en plankbit en plank bit eller dyl. emmellan, så att svänghjulet rör sig enn anning och startmotorns kugghjul kan falla ner. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Rickard Postad 28 Juni , 2005 Båtsman här på forumet hade en jättebra länk.. Kolla in http://www.biggerhammer.net/mercury/factory_manuals/Service_Manual_Index.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanzar 0 Postad 28 Juni , 2005 Har du kopplat in weirarna till gas och växel mellan reglage och motor? Om inte så finns det skydd som gör att du inte kan starta... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Johan Postad 1 Juli , 2005 då var det köst. Bytte först startrelä och sedan startmotor. Dörstår bara inte när startmotorn gått sönder då den fungerade vid köpet. Tack för all hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser