Dava 288 Postad 12 Juni , 2020 Solingen är ju väldigt V-formad i fören för att sedan bli mer eller mindre platt längst bak. Hur beter jag mig för att kunna få upp den i planing och riktigt höga hastigheter? Är det en bra idé att försöka placera vikt långt bak, eller ska man göra tvärt om? Det är främst på frisk spinnakerläns jag tänker mig att det borde gå att få båten att plana... Frågan är om jag vågar använda de en stora spinnakern imorgon när det ska blåsa lite mer.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_62 219 Postad 12 Juni , 2020 Korta stunder kan man nog få en surfkänsla även i en Soling, speciellt i nedförsbackarna om det går större vågor. Se denna video där det verkar gå undan med spinnakern uppe. Ha det så trevligt i undanvinden! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 12 Juni , 2020 Ta bort kölen och montera utriggare så har du en trimaran😉 Då kan du plana och får upp farten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dava 288 Postad 12 Juni , 2020 2 timmar sedan skrev per_62: Se denna video där det verkar gå undan med spinnakern uppe. Ha det så trevligt i undanvinden! Har sett den videon många gånger. Slutar det med att de tappar kontrollen och båten sjunker? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser