Huggeoo 0 Postad 12 Juni , 2020 Hej! Har letat svar lite överallt så provar även här. Min vp md6a startar och går som den ska, dock så lyser oljelampan på låga varvtal. Efter lite sökande så hittade jag ett tips på vegaklubben att man kan behöva byta styrbrickan i plast (det står bricka så får anta att det är styrbrickan) i transmissionskåpan. Problemet är att styrbrickan finns inte att köpa någonstans då den utgått ur vps sortiment. Är det någon som har erfarenhet eller kunskap om detta och vet om man kan sätta en vanlig bricka i samma storlek där styrbrickan sitter? Väldigt tacksam för svar! TT95.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andersbe 1 Postad 12 Juni , 2020 (redigerade) Be någon svarva en samma bricka i Aluminium eller i Messing.(Mekanisk verkstad) Om brickan ska ha en glidande form och inte fast spänd föreslår jag bricka i lager-brons, mycket bra hållbarhet och glid förmåga.(Innehåller olja som utsöndras vid högre temperaturer) Redigerad 12 Juni , 2020 av andersbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser