JohnFrings 0 Postad 11 Juni , 2020 Hej! Jag har sedan massa år en Albin 25 deluxe som jag har hållit flytande men inte mer än så. I år har jag börjat lägga lite mer kraft på snygga upp och fixa till henne. Jag har försökt leta runt efter sprängskisser eller i alla fall lite mer detaljerade mått än bara hela båtens längd, bredd och djupgående men har inte hittat mycket information. Det jag har att gå på, förutom att åka ut till båten och mäta är egna grova skisser jag gjort i paint Är det någon som vet om det finns något mer detaljerat där ute på nätet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 184 Postad 11 Juni , 2020 Sjöhistoriska Museet har väl Per Brohälls ritningssamling? Finns en del digitaliserat här, https://digitaltmuseum.org/search/?aq=topic%3A"Albin+25+(Serietillverkad+båt)" 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JohnFrings 0 Postad 12 Juni , 2020 Otroligt, vilken resurs! Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser