Comfort_26 0 Postad 9 Juni , 2020 Hej försöker förstå hur jag ska koppla in denna plotter skall kopplas jag förstår röd och svart till batteriet. Har handbok men förstår inte riktigt input +ve etc. Får ingen gps kontakt med bara röd och svart Tacksam för hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Comfort_26 0 Postad 9 Juni , 2020 Ingen som vet.? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 10 Juni , 2020 Plottern har inbyggd anten - om jag minns rätt - så du ska bara behöva ansluta som du gjort. Se till att plottern har fri sikt mot himlen, i ruffen eller hemma vid köksbordet är det inte säkert att den kan ta emot signalerna. För ett drygt år sedan uppdaterades tidräkningen i GPS. Det kan ha gjort att det tar väldigt lång tid för plottern att "hitta rätt" eller i värsta fall att den inte fungerar. Du får googla på detta. Ev. måste plottern uppdateras. Låt plottern vara påslagen lääänge så kanske det löser sig. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Comfort_26 0 Postad 11 Juni , 2020 Tack för svaret ska testa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser