BjornSta 0 Postad 8 Juni , 2020 Hej! Har en Nimbus 28DC och labrador på 25 kg som skall med ut i helgen. Hur bygger jag lättast en landgång till henne? Finns någon här som gjort liknande så jag slipper uppfinna hjulet igen? Tack på förhand. Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 8 Juni , 2020 Jag byggde en fin landgång av aluminiumprofil till min 29kg schäfertik och Nimbusen, hon hoppade över den eller hoppade i land bredvid landgången, hon tycke att den bara var i vägen. Dessutom var landgången litet svår att stuva undan ombord. Försök istället att lära hunden gå ombord och i land själv. Både Nimbusen och nuvarande båt har regulatorn leken vilket i klart underlättar både för fyrbenta och tvåbenta besättningsmedlemmar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nimbus2019 0 Postad 14 Augusti , 2020 Hej, Vi löste det med en landgång för 300 och några krokar och gummi. Har en hund som väger ca 23 kg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser