Dadid 19 Postad 6 Juni , 2020 Har just beställt ett modem/router till båten. ( https://www.induo.com/kop/routrar/4g-router/teltonika-rut955/ ) Den möjliggör inkoppling av brytare, reläer och sensorer. Jag är tyvärr inte bekant med kontakttyperna. Vad skall jag köpa för att ansluta pryttlar till I/O respektive RS485? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 6 Juni , 2020 Det finns ingen standard för det så du får kolla med leverantören. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dadid 19 Postad 6 Juni , 2020 Det står Molex, men jag blir inte så mycket klokare av det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 6 Juni , 2020 (redigerade) Skulle t.ex. kunna vara någon av deras kraftkontakter då. Finns lite att välja på, Molex Redigerad 6 Juni , 2020 av Kane Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter128 2 Postad 8 Juni , 2020 Kontakterna ingick i paketet med routern jag fick. Har samma router du beställt. Peter 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dadid 19 Postad 8 Juni , 2020 Fanns det med fler kontakter än bara den till strömanslutningen? Abonnerar du på trackerfunktionen också? Nöjd? Styr du något annat, alternativt läser av? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser